感動!野球部の女の子    The Story About a Girl Worked for Baseball Team

今日紹介するのは野球部の女子マネージャーと部員たち感動的なお話です。全部で5分くらいと少し長いですが、ぜひ観てください!私は途中から涙が止まらなくなってしまうほど感動しました。女子マネージャーと野球部員たちの関係性が心に響きました。どんなに辛くても部員を思い、前向きに頑張っていた女子マネージャーの船木さんの話を聞くと、私たちもなにか一生懸命、諦めずに頑張らなきゃという気持ちになりました。きっと野球部員たちの一生懸命な思いが船木さんに伝わり、天国から笑顔で見守りスコアをつけていたのではないでしょうか?

Today, I would like to share this video on girl manager of high school baseball team and boys. It's in Japanese, and it is about 5min long, but please watch this. I could not control my tears when I was watching this. The relationship between manager, Ami Funaki, and boys made me very emotional. Ami got attacked by childhood cancer before the biggest baseball tournament in Japan, so the boys tried to encourage her. However, Ami's condition never got better, and it was getting worse and worse. Boys promised with Ami to take her to the tournament, and ask her to be the scorekeeper. She passed away few days before the tournament. Her mother told boys that she always watched baseball games and said "I cannot forget how to keep the score".
I really hope she was looking boys from the heaven, and keeping score when they were playing baseball.